Servicetjänster Service 360

Vi skapar framtiden Med Service 360

Med vår nya avtalsportfölj ger vi dig möjligheten att anpassa ditt serviceavtal utifrån vad ditt fordon behöver. Vi förstår värdet av hög tillgänglighet, produktivitet och utmaningarna i din dagliga verksamhet. Serviceplanen bygger vi tillsammans med dig och skapar på så sätt ett avtal skräddarsytt utifrån dina förutsättningar. Välj mellan avtalen Start, Drive, Cruise, ProCare eller Fleet-avtal. Vi har något som passar varje verksamhet.

4 nivåer av serviceavtal Skräddarsydd service på fordonens villkor

Med Service 360 erbjuder vi flera olika serviceavtal för att alla fordon ska få den bästa servicen utifrån dess förutsättningar. Samtliga avtal bygger på en smart uppkoppling som gör att underhåll och reparation förläggs utifrån data från just ditt fordon. Läs mer om våra erbjudanden Start, Drive, Cruise och ProCare här.

Start

Start är ett avtal för dig som vill ha ett regelbundet och professionellt underhåll av din lastbil, ditt släp eller efterfordon. Med detta serviceavtal får du ett grundläggande underhåll
och har möjlighet att välja tillägg som passar dig och ditt fordon. Tillsammans med våra serviceexperter bygger du din underhållsplan. Ett avtal som ger dig grundläggande trygghet och hög tillgänglighet.

Drive

Med Drive får du förutom underhåll av ditt fordon även reparation av slitageskador på drivlinan. Med detta avtal kan du maximera din tid på vägen tack vare Max24 som ger dig en extra trygghet då vi garanterar att ditt fordon är körklart inom 24 timmar vid oplanerade driftstopp. Ett avtal som ger dig grundläggande trygghet och kontroll.

Cruise

Cruise ger dig ett avtal som täcker både reparation och underhåll av ditt fordon till en fast kostnad. Med detta avtal får du den bästa möjliga servicen då den optimeras efter data från ditt fordon. Cruise innehåller även Max24, vilket innebär att vi garanterar att ditt fordon är körklart inom 24 timmar
vid oplanerade driftstopp. Ett avtal som ger dig trygghet och kontroll på ekonomin med fasta kostnader.

Procare

Med ProCare får du ett bekymmersfritt serviceavtal med reparation och underhåll samt monitorering av ditt fordons hälsostatus. Vi analyserar ständigt din lastbil, håller koll på
när förebyggande komponentutbyten behöver göras och kontaktar dig om vi misstänker ett kommande stillestånd. Vi garanterar självklart att ditt fordon är körklart inom 24 timmar vid oplanerade driftstopp. Ett avtal som ger dig största möjliga trygghet med Scanias expertis inom heltäckande service.

Vad ingår i de olika nivåerna?

Start

– Optimerad underhållsplan

Läs mer på Scania.com
Drive

– Optimerad underhållsplan chassi
– Reparation av drivlina
– Max24

Läs mer på Scania.com
Cruise

– Optimerad underhållsplan chassi
– Reparation av drivlina
– Max24
– Reparation av chassi

Läs mer på Scania.com
Procare

– Optimerad underhållsplan chassi
– Reparation av drivlina
– Max24
– Reparation av chassi
– Förebyggande komponentutbyten
– Monitorering av hälsostatus

Läs mer på Scania.com

Kontakta oss Vi hjälper dig att teckna rätt serviceavtal

Jimmy Axelsson

Servicemarknadssäljare

0370-205 35 jimmy.axelsson@svenstigs.se