Frågor & svar - Svenstigs

Frågor & svar

Service

Erbjuder ni service och reparationer?

Ja, vår verkstad är utrustad med modern teknik och bemannad av certifierade tekniker för att ge din bil bästa möjliga service och reparation.

Erbjuder ni vägassistans?

Ja, vi erbjuder vägassistans genom mobilitetsgarantin för att du alltid ska känna dig trygg på vägen.

Jag behöver assistans via Mobilitetsgarantin, vem kontaktar jag?

Om du råkat ut för driftsstopp med din bil och är i behov av assistans kan du kontakta Mobilitetsgarantin via telefon eller boka bärgning online. Om din bil är utrustad med assistansknappar i taket kan du även trycka på knappen med skiftnyckeln för att ringa Mobilitetsgarantin.

Telefon (inom Sverige): 020-66 55 00 (om du har en ID. och inte kommer vidare i knappvalen kan du tillfälligt ringa till 08 503 123 86 i stället)

Telefon (från övriga Europa): +46-771-66 55 00

Villkoren för Mobilitetsgarantin hittar du i den folder som medföljer efter utförd service hos auktoriserad verkstad.

Jag vill boka Service.

Du kan antingen boka online eller kontakta oss via telefon.

Kan jag beställa reservdelar och tillbehör hos er?

Ja, vi har ett stort utbud av originalreservdelar och tillbehör. Kontakta vår reservdelsavdelning för mer information.

Vad ingår i ett serviceavtal?

Serviceavtalen som vi erbjuder omfattar generellt service enligt tillverkarens serviceplan. Det är förmånligt att teckna serviceavtal. För mer information och tecknande av serviceavtal kontakta oss.

Köpa bil

Har ni leasing- och finansieringsalternativ?

Ja, vi erbjuder både privat- och företagsleasing för att passa dina specifika behov.
Vi erbjuder flexibla finansieringslösningar bl.a. genom vårt eget finansbolag Svenstigs Bilfinans.

Har ni några pågående kampanjer?

Besök vår hemsida här eller följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad om våra senaste kampanjer och erbjudanden.

Hur vet jag om jag ska köpa en eldriven bil kontra bensin/diesel?

Vi hjälper er och guidar er i bilköpet. Vi tittar på vilket som passar er bäst och vad som blir mest fördelaktigt för just er.

Kan jag boka en provkörning?

Självklart! Du kan boka en provkörning direkt via vår hemsida eller genom att kontakta oss på telefon.

Kan jag köpa tilläggsförsäkringar hos er?

Ja, vi erbjuder flera tilläggsförsäkringar för att ge dig extra trygghet och skydd för din bil.

Tar ni emot inbytesbilar?

Absolut, vi gör en grundlig värdering av din nuvarande bil och erbjuder ett konkurrenskraftigt inbytespris.

Vilka bilmärken säljer ni?

Vi erbjuder ett brett utbud av nya och begagnade bilar från ledande märken som Volkswagen, Audi, Škoda och begagnade bilar av alla märken.

Öppettider och kontakt

Hur kontaktar jag er?

Du kan nå oss via telefon, e-post eller besöka oss direkt på vår adress. Alla kontaktuppgifter finns här på vår hemsida.

Vad är era öppettider?

Service

Måndag till fredag 07:00-17:00

Försäljning

Måndag-fredag 09:00-18:00

Lördag Halmstad 10:00-14:00

Lördag Värnamo och Gislaved 10:00-13:00, juni-augusti stängt lördagar

Vi har stängt på söndagar och helgdagar.